$ DOLAR : | 7.6075 TL |
€ EURO : | 9.0371 TL |
Son Güncelleme 9/3/2021 |
“SEO” (Search Engine Optimization), kısaltmasıdır. Arama motorları SEO işlemleri ile web sitelerini daha kolay bir şekilde taraması için yapılan teknik kriter düzenlemelerdir. (Search Engine Optimization) Türkçe de Arama motoru optimizasyonu demektir. SEO,arama motorlarına yönelik yapılan iyileştirme ve optimizasyon çalışmalarıdır. Site içi ve site dışı SEO olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Arama motorlarında yükselmek adına yapılan işlemlerin tamamını kapsamaktadır. SEO, Arama Motorlarında sitelerin veya sayfaların üst sıralara çıkarılmasına yönelik yapılan çalışmaları kapsar. SEO’nun temel amacı, açılımı itibariyle “Arama Motoru Optimizasyonu” yani Arama Motorlarında üst sıralarda listelenmektir. Bu amaç da, sitelerde yer alan bilgi, hizmet veya satışların daha fazla ilgili kitleye ulaştırılmasını sağlamaktır.
SEO; sitelerin doğal yollarla ulaşamayacakları web popülerliğine, doğal görünen yöntemler kullanarak ulaşma sanatıdır. Bu web popülerliği, beraberinde Google sıralama artışını da getirmektedir.
SEO İnternet reklamcılığının en prestijli ve getirisi yüksek pazarlama stratejisidir.
SEO Nasıl Yapılır ? – Popülarite
SEO bir nevi doğal bir popülarite sağlama sanatıdır. Bu popülariteyi en doğal yollarla sağlayan uzmanlar ise en iyi SEO Uzmanları sayılırlar. Popülarite kelimesini web dünyası için meşhur olmak kelimesiyle ifade edebiliriz. Google da üst sıralarda listelenmek en iyi reklam türüdür. Ancak üst sıralarda listelenmek aslında reklam yapmakla mümkün olmaktadır. Kısaca sitenizi popüler hale getirmek için yaptığınız tüm tanıtım ve reklamların sonucu olarak siteniz üst sıralara yükselmektedir. Google, bir sitenin popüler olmaya başladığını, ziyaretçi sayısının düzenli artışından ve site hakkında yapılan link ve bilgilendirme paylaşımlarından anlamaktadır. Bu paylaşımların kanalları ve sayısı arttıkça popülarite daha doğal ve sağlam bir yapıya kavuşmaktadır.
Bir sitenin popülaritesi, açıldığı andan itibaren dikkate alınarak gelişimi değerlendirilir ve arama motoru sonuçlarına doğrudan yansıtılır.
Doğallık, SEO çalışmalarındaki anahtar kelimedir. Google’ın yükseltme mantığı doğal bir popülarite esasına dayanmaktadır. Bu doğal popülarite anlayışı içerisinde yapay durumlar fark edilir ve dikkate alınmazlar. Bu yapay çalışmaların sayıca fazla olması dikkate alınmamasının yanı sıra olumsuz olarak dikkate alınır ve sıralamaya bu olumsuz etki yansıtılır.
Doğal popülarite anlayışı içerisinde, yapılan paylaşım ve tüm SEO Çalışmaları, site sahibinin bilgisi dışında yapılan çalışmalar olarak görülmelidir. Bu sayede kullanıcıların siteyi faydalı bularak çeşitli paylaşımlarda bulunduğu izlenimi doğmaktadır.
Sitedeki bir makalenin forumlar, bloglar ve sosyal medya gibi SEO’ya katkı sağlayan ortamlarda paylaşılması, kullanıcı eliyle yapılıyormuş izlenimi taşımalı ve sitelerin kullanıcıya gerçekten hizmet eden faydalı siteler olduğu olgusu oluşturulmalıdır.
Doğallık algısının temelini oluşturan en önemli özellik çeşitliliktir. Tek elden yürütülen çalışmaların doğal görünmemesinin sebebi budur. Bu sebeple yapılan çalışmaların yapısı, zamanı, uygulama biçimi ve sayısı gibi kriterlerin çeşitlilik arz etmesi sitenin doğal ve kalıcı yükselmesini sağlamaktadır.
Size gereken, çok ziyaretçi
Ürün ve hizmetleriniz hakkında yüzlerce anahtar kelime bulunmaktadır.Bu anahtar kelimelerin neredeyse tamamı size satışa dönecek ziyaretçileri getirmektedir. SER, internet pazarlama kanalları içerisinde maliyet anlamında en hesaplı, etki anlamında ise en başarılı olanıdır. Sebebi ise, satışa dönecek ziyaretçinin hangi arama sonrası geleceğinin bilinmemesi ve bu yüzden gelebilecek her anahtar kelimeyi hesaba katarak yapılan bir çalışma olmasıdır.
En avantajlı ziyaretçi kanalı
Seo ile ürün ve hizmetleriniz hakkında yüksek sayıda organik ziyaretçi çekebilecek anahtar kelimelerin, arama motorlarında aratılmasında web sitenizin ilk sayfada listelenerek ziyaretçi almanız sağlanır. Bu çalışma neticesinde sitenize gelen ziyaretçiye organik ziyaretçi denir. Arama motorlarından gelen organik ziyaretçilerin reklam kanalları ile siteye gelen ziyaretçilere nazaran birçok avantajı vardır.
Daha fazla satışa dönüşüm
Arama motorlarından Seo çalışması ile organik gelen ziyaretçilerin daha fazla satış yüzdesi oluştururlar, bir başka anlatım ile Seo çalışması sonrası gelen ziyaretçi daha fazla ürün satın alır. Bu son derece doğaldır çünkü internet kullanıcısı ihtiyacı olan bir ürün ya da hizmeti kendi elleri ile arama motorunda arayarak gelmiştir. Kısacası ne aradığını bilen bir ziyaretçidir gelen.
Daha fazla oturum süresi
Seo çalışması ile elde edilmiş başarı neticesinde ilk sayfada sizi bulup gelen ziyaretçilerin diğer kanallardan gelen ziyaretçilere oranla daha fazla web sitenizde zaman geçirdiği istatiksel bir gerçektir.